1 Miksi valokuvilla on merkitystä yrityksellesi?

Valokuvaus on tehokas työkalu tunteiden, tarinoiden ja viestien välittämiseen, joihin sanat yksinään eivät pysty. Se voi myös tallentaa hetkiä, jotka esittelevät yrityskulttuuria, kuten tiimitapahtumat, sosiaaliset aktiviteetit, asiakasvuorovaikutukset ja työprosessit. 

Käyttämällä kuvia yrityskulttuurisi esittelemiseen voit rakentaa yleisösi luottamusta ja uskottavuutta, korostaa ainutlaatuista myyntistrategiaasi ja erottuvuuttasi, korostaa arvojasi ja tarkoitustasi, sitouttaa ja inspiroida työntekijöitäsi ja sidosryhmiäsi sekä luoda positiivisen ja mieleenpainuvan vaikutelman.

 

2 Kuinka suunnitella valokuvausstrategia

Ennen kuin tilaat valokuvauksen, on tärkeää, että sinulla on selkeä käsitys siitä, mitä haluat saavuttaa. Sinun on määriteltävä tavoitteesi, yleisösi, sävysi ja tyylisi sekä harkittava alustat ja kanavat, joilla jaat valokuvasi. 

Mietitään yhdessä, minkä viestin tai tarinan haluat kertoa, ketä yrität tavoittaa ja vaikuttaa, mitä tunteita ja reaktioita haluat herättää kuvillasi, mitkä visuaaliset elementit ja tekniikat sopivat parhaiten brändiisi ja miten mittaat valokuviesi vaikutusta ja tehokkuutta. Autamme sinua suunnittelemaan lähestymiskulmaa. Kerrotaan yhdessä kuvilla yrityksesi tarinaa. Kirjoitamme tästä aloituspalaverista konseptisuunnitelman, josta selviää koko valokuvausstrategia.

 

3 Kuinka valita kuvauskohteet

Kun päätät mitä tai ketä valokuvautat, on tärkeää valita aiheet, jotka edustavat yrityskulttuuriasi ja kuvastavat arvojasi, visioitasi ja persoonallisuuttasi. Lisäksi näiden aiheiden tulee olla relevantteja, autenttisia ja monipuolisia. Esimerkkejä valokuvausaiheista ovat

  • tiimin jäsenet ja heidän roolinsa, taitonsa ja intohimonsa
  • Mitä maksaa henkilöstökuvaus?
  • työympäristö ja kulttuuri, kuten toimisto, laitteet ja sisustus. Miten olisi monipuolisesti yrityksenne tavallista päivää esittelevä yrityskuvaus?
  • tuotteet tai palvelut ja miten ne ratkaisevat ongelmia tai luovat arvoa
  • asiakkaat ja kuinka he hyötyvät palveluistasi
  • sosiaalinen vastuu ja yhteisön osallistuminen

Älä tee tätä kuitenkaan liian hankalaksi. Ajattele yksinkertaisesti. Näytä sellaista kuvaa kuin yrityksesi on, ole sellainen kuin olet.

 

4 Kuinka valokuvasi otetaan ja käsitellään

yrityskuvaus, ajoneuvoKun tilaat yrityskuvauksen, valokuvaajanasi otamme huomioon sekä tekniset että luovat näkökohdat. Luonnollinen tai pehmeä valo voi luoda lämpimän tunnelman, kun taas kultaista leikkausta ja sommittelua voidaan käyttää tasapainottamaan ja kohdistamaan elementtejä. Epäterävyysalueen käyttö voi korostaa kohteen ja sumentaa taustaa. Otamme erilaisia kuvia, kuten lähikuvia, laajakuvia ja kiinnostavia sommitelmia. Kuvankäsittelyssä keskitytään kuvien parantamiseen ja säätämiseen, mutta myös taiteellisiin keinoihin. Yritykselle voidaan ottaa myös kuvapankkikuvaa, jossa saadaan useampi kymmentä tai sata kuvaa yhteen pakettiin.

 

5 Kuinka jakaa valokuvia ja sisältöäsi

Viimeinen vaihe valokuvasisältösi jakamisessa on kuvien optimointi käyttämillesi alustoille ja kanaville, kuten koon muuttaminen, rajaaminen tai kuvatekstien lisääminen. Voit jakaa valokuvasisältöäsi monipuolisesti, kuten printtimedian avuin näytettäväksi toimistossasi tai tapahtumissa. Sähköisesti kuvagallerian tai diaesityksen luominen verkkosivustollesi tai blogiisi, kuvien julkaiseminen sosiaalisen median tileillä # hashtagjä käyttämällä. Voit muokata kuvia Canvassa valmiiksi mainoksiksi tai käyttää Facebookmainoksen kuvana joka herättää huomion. Kiva henkilökuva, jossa on iloisia kasvoja saa kohderyhmäsi katsojan klikkaamaan. Kuvien käyttäminen uutiskirjeissä tai sähköpostikampanjoissa, niiden esittely portfolioissa tai tutkimuksissa tuovat yrityksesi esiin suunnitellulla tavalla. Valmistamme kuvat valmiiksi käyttötarkoitusta varten, tulee ne sitten optimoida verkkoon nopeasti latautuvaksi, taikka suuriresoluutioisena printtiin. Autamme suunnittelemaan tarpeen tullen myös graafiset tuotteet, taitot, markkinointimateriaalit ja kotisivut.